Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Foreslag til ny bane Roskilde - Hillerød (Trafikpolitik)

af cstas, 7/6 2018, 05:01 (2144 dage siden) @ William Skov

Jeg er lidt sent paa den, men jeg synes det er et glimrende forslag. En pointe jeg ikke mener du har med er at med, men som jeg ser som meget vigtig, er at bygningen af Femern, og den forhaabentligt paa et eller andet tidspunkt byggede HH forbindelse, saa er denne bane en oplagt mulighed for en godslinie (isaer hvis Ring5 ikke bliver anlagt, hvilket den ekstremt store modstand faar det til at se ud som, i hvert fald den nordlige del).

Man ville saa kunne koere lokaltog fra Helsingoer til Hilleroed (antager at det eksisterende forslag om at udbygget Hilleroed station til at forbinde lille nord og frederiksvaerksbanen bliver udfoert til fulde) til Roskilde (og maaske endda til Koege med samme tog?), og gods transport lige saa. Det ville oege samfundsoekonomien af forslaget betydeligt da det betyder at man ikke behoever (i lige saa hoej grad) at bekymre sig for hvad der vil ske med godstrafikken over KBH H hvis man bygger HH og Femern. Saa kan man fokusere paa hvad man skal goere ved biltrafikken.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak