Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Foreslag til ny bane Roskilde - Hillerød (Trafikpolitik)

af cstas, 8/6 2018, 03:00 (2143 dage siden) @ William Skov

Jeg ved ikke helt hvad "bygge kun til passagertog" betyder her, jeg menes ikke at have set at man ligefrem vil forbyde gods?

Mht at genbruge midtbanens trace, saa ved jeg ikke hvor meget man "sparer" ved at goere det, saa tror ikke det skal vaere grund til bekymring. Bekymringen boer i stedet primaert vaere om man overhovedet kan lave et trace enten i ring6 eller i midtbanen (midtbanens gamle trace er jo stier mm nu), samt oekonomien forbundet hermed.

Jeg ved personligt ikke hvor realistisk en "ring6" bane er mht trace. Diskussionen her faar det til at lyde som om at tilslutningen ved Roskilde samt de foerste par km deromkring er svaere, hvilket jeg maaske godt kan se, men jeg tror derfor netop at hvis man ikke kun benytter forbindelsen til lokaltog men ogsaa til gods fra en HH forbindelse, saa er oekonomien god nok (tilslutningen virker jo trods alt ikke umulig, der er rimeligt aabent omkring oestlig ringvej). Blandt andet "sparer" man jo kapacitetsforbedringer fra Helsingoer og ind over byen.

Men der skal selvfoelgelig en langt mere dybdegaaende analyse til for at eventuelt bekraefte min formodning.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak