Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro København - Malmø (Generelt)

af tgpedersen, 11/6 2018, 16:17 (2117 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Voilà! Jeg har desværre ingen tegnestue.

.
Det er nok dit største problem ;-) :-D

Men prøv nu alligevel, ved hjælp af et simpelt tegneprogram, at vise os, hvor du vil anlægge banen i en "cut and cover" tunnel (som altså ligger lige under overfladen), så vi kan se, hvor mange huse der i givet fald skal rives ned.


Men det har jeg jo allerede gjort (klik her). Zoom ind på de områder du vil kritisere. Jeg angav i min forrige mail hvilke dele der skulle være cut-and-cover og hvilke boret. På kortet er strækningen Vesterport - Rørets munding fejlagtigt angivet som tunnel, det skal være tunnelrampe (mellem spunsvægge).


Din tunnelrampe går direkte ind under en af Boulevardbanens bærende tunnelvægge, så din 375 m lange rampe skal være endog meget stejl, hvis den bærende tunnelvæg ikke skal stå oven på et hulrum (Øresundtunnelen) men vedblive at være bærende, dvs. have et fast og stabilt underlag at stå på. Hulrum har det med ikke at være faste og stabile. :-)

Hvis den krydsende del af tunnelrampen udføres som en betonkasse har Boulevardbanens bærende tunnelvæg et fast og stabilt underlag at stå på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak