Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro København - Malmø (Generelt)

af tgpedersen, 11/6 2018, 23:49 (2135 dage siden) @ tgpedersen

Men hvis vi vil beholde den nuværende fleksibilitet kan vi bare indlægge to sæt krydsende transversaler nord for hver af perrongrupperne 1-2 og 3-4. Således:


|\ /| |\ /|
| X | | X |
|/ \| |/ \|
/ \ / \ / \ / \
|4| |3| |2| |1|

(grafikken bliver gjort skæv af en eller anden bogstavstrækalgoritme; håber I kan gennemskue det)

Det betyder reduceret længde og højere gradient på tunnelrampen, men det går nok, eftersom det drejer sig om udelukkende passagertrafik.

Eller vi kan slå de 'nederste' (nærmest Kbh H) to lag af sporskifter sammen til 'englændere'; det vil være kortere.

| | | |
/ \ / \ / \ / \
| \ / | | \ / |
| x | | x |
| / \ | | / \ |
\ / \ / \ / \ /
X X X X
/ \ / \ / \ / \
|4| |3| |2| |1|


(endnu skævere)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak