Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro København - Malmø (Generelt)

af tgpedersen, 12/6 2018, 11:06 (2117 dage siden) @ P.Jensen

Ja, jeg mener man altid skal a f v e j e risici mod den værdi handlingen/projektet har eller giver.

Så når du skriver løbe, mener du du afveje. Noteret.


Og her er risici som m å s k e ikke er værd at løbe. Det er det eneste jeg mener.

Jeg modificerer dit forslag til:
Når man foretager sig noget, er der en risiko for at det m å s k e kan gå galt.
Og hvorfor m å s k e løbe denne?


Tankevækkende at Köln mistede sit bymuseum fordi man havde forregnet sig på en eller anden måde.

De tanker der vækkes når man begrænser sin analyse af uheld til 'man havde forregnet sig på en eller anden måde' er ikke til megen nytte for beregning af risici.

Der er IC og IC lyn der vender i København - vendetid kan optimeres fra 9-13 minutter til måske 5-7 minutter og så er der problemet med nogle svenske x-tog som tager meget lang tid at vende, men det må også kunne optimeres.

Med en citytunnel kan ekspeditionstiden for tog mellem Vestdanmark og Lufthavnen, evt. Ystad, reduceres til få minutter. Og det kan udvides til alle tog til og fra Vestdanmark. Og svenske tog kan fortsætte til Hamborg, som de gerne vil. Så behøver DSB heller ikke skaffe tyskvenlige passagerlokomotiver.
Men der er selvfølgelig en risiko at det måske går galt. Jeg tror nu at hvis man afvejer den mod de nævnte fordele vil man nå frem til at en Citytunnel er en god idé.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak