Nyt design til SA/SE (S-tog) (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂ @, Vejen, onsdag 13. juni, 2018, 14:40 (67 dage siden) @ Scharfenberg

Har du bare aldrig noget som helst godt at sige om jernbanen i Danmark?


Jo da - når det hele virker, så er det rart at rejse med tog, og det er jo nok også derfor at mange endnu rejser med tog - for alternativet er måske endnu værre...

Når det så er sagt, så er da rigtig meget plads til forbedringer, det sagde man også for år tilbage, men det er desværre som om man ikke bevæger sig ud af stedet.

DSB må prise sig lykkelige over, at de har så mange trofaste kunder og at alternativet til toget vurderes ringere - men at noget er ringere, bør jo ikke være en sovepude for en selv som virksomhed.

På mange måder virker det efterhånden som om, at DSB har givet op og i bund og grund håber at nogen kommer og redder dem, eller i hvert fald kommer med en flok løsninger på alle de udfordringer de har.

Nu er alle udfordringer jo ikke DSB's egne, Banedanmark har jo også et medansvar, men når det kommer til vedligehold af materiel og 'kundepleje', så er ansvaret kun DSB's og ikke andres. Det er efterhånden standarden at et eller flere toiletter i et togsæt er aflåste og at toget er så indsmurt i graffiti, at det ikke er alle vinduer der kan kigges ud af. Sådanne ting er med til at trække ned på den måde kunderne ser DSB på.

Senest kan man på www.ing.dk læse at kystbanen er 'faldet sammen' i maj måned, aldrig før har rettigheden været så ringe. Det interessante er her, at mange af forsinkelser skyldes problemer med togene, altså ikke forsinkelser fra Sverige eller en dårlig sporisolation i Rungsted. DSB svarer: 'Det må være varmen'....

Det er en offentlig kendt hemmelighed, at DSB værksted på Helgoland har store problemer med at vedligeholde Øresundstogene. Så store problemer, at svenskerne nu bygger sit eget værksted i Sverige for selv at kunne stå for vedligehold - de har mistet tilliden til DSB !!

Det er synd at DSB ikke forstår at drive sin forretning bedre, for der er stadig mange dygtige og engagerede medarbejdere, der gerne vil DSB og togdrift. En begyndelse ville være at DSB begynder at se sine passagerer som kunder og ikke som klienter, og behandle dem derefter.

Det hjælper altså ikke den ene gang efter den anden, at komme med de samme undskyldninger og beklagelser når noget går galt - og det vil det gøre igen og igen - DSB må lære at påtage sig et ægte ansvar overfor sin kunder.

Et eksempel er der aktuelt er de nødvendige togskifte der er i Fredericia for at kunne komme til Esbjerg. Rigtig mange kunder oplever at miste den videre forbindelse (der er kun 6 min. til at skifte i) - svaret fra DSB er det velkendte standard svar - det er vi kede af, men vi agter ikke at gøre noget ved det !!!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen