Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nyt design til SA/SE (S-tog) (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 13/6 2018, 15:32 (2115 dage siden) @ Morten Flindt Larsen


Et eksempel er der aktuelt er de nødvendige togskifte der er i Fredericia for at kunne komme til Esbjerg. Rigtig mange kunder oplever at miste den videre forbindelse (der er kun 6 min. til at skifte i) - svaret fra DSB er det velkendte standard svar - det er vi kede af, men vi agter ikke at gøre noget ved det !!!


Hvordan skal DSB efter din vurdering gøre noget ved det? Hvad er løsningen? Måske er du kommet med løsningen andetsteds i forummet, men det har jeg så overset.


DSB kunne - som hr. Henning Hyllested faktisk har forslået - indsætte dieseltog (f.eks. IC4) i IC togets køreplan fra Kolding til Esbjerg, så ville DSB kunder på strækningen Lunderskov-Esbjerg stadig kunne opnå samme rejsetid (næsten) som ved de direkte tog, der er indstillet.

Men DSB har desværre ikke vist nogle tiltag i den retning. Så enten skal man satse på 6 min. skiftetid er nok i Fredericia eller også skal man vente 40 min i Kolding.

Hvis situation var en uge eller lignende, så var det i orden, men DSB har allerede på nuværende tidspunkt haft over en måned til at strikke en køreplan sammen i. Hvis viljen var tilstede, så kunne det nok lykkedes - men viljen mangler åbenlyst eller også har man bare opgivet !!!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak