Bredt flertal giver grønt lys t/udbud af nye el-tog & vogne (Trafikpolitik)

af mikedk2100, onsdag 13. juni, 2018, 15:43 (126 dage siden) @ Scharfenberg

Ministeren har forståeligt nok brug for at vise handlekraft. Men Kystbanen som lukket løb har vist været undersøgt hvis ikke 117 så 17 gange før. Og lur mig om ikke den nye analyse også kommer frem til, at man ved at lade Kystbanen starte og slutte på enten Østerport eller Kbh. H både vil reducere den samlede kapacitet omkring Østerport og Kbh. H og robustheden i de andre togsystemer til/fra Østerport/Kbh. H. Så får man bare nogle andre pendlere på nakken.

Ja den er ikke nem, for lader man Kystbanen være et lukket system mellem Kbh H og Helsingør, og stadig lader regionaltog fra Nykøbing/Næstved/Kalundborg køre til/fra Østerport, så vil undskyldningen jo bare være kapacitetsproblemer i "Røret".

Og selvom der er Metro fra næste år både på Østerport og København H fra næste år, så vil det gå ud over Nørreport, hvis man enten lader Østerport være endestation for Kystbanen eller København H endestation for alle regionaltog syd- og vestfra. For ikke at tænke på alt det bøvl, rejsende til f.eks. lufthavnen vil opleve.

Jeg tror ikke man kommer udenom at skulle lægge flere spor, hvis problemet skal løses. Uheldigvis er al den ledige plads, der var for nogle år siden både ved Østerport og København H i mellemtiden blevet bebygget.

Og så er det da spøjst, at man går så meget op i "forsinkelser fra Sverige", når de åbenbart kun udgår 15% af forsinkelserne. 17,6% skyldes vedligehold af tog. Det var måske her DSB burde tage sig sammen, i stedet for bare at skyde skylden på svenskerne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen