Rettidighed på kystbanen... (Trafikpolitik)

af tgpedersen, onsdag 13. juni, 2018, 21:45 (67 dage siden) @ RasmusD
redigeret af tgpedersen, onsdag 13. juni, 2018, 22:02

En løsning der kan beskrives kortere og derfor er bedre:

Omstil S-banerne til fjernbanestandarder


Det kræver helt nyt kørestrømsanlæg på hele S-banen (der pt. kører 1500 V jævnstrøm mod fjerntogs 25.000 V vekselstrøm) samt nye tog. Det vil tage en krig at bygge om, og i al den tid kan de eksisterende S-tog ikke køre.

https://en.wikipedia.org/wiki/Western_line_(Mumbai_Suburban_Railway)#Electrification
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_line_(Mumbai_Suburban_Railway)#Electrification
https://en.wikipedia.org/wiki/Harbour_line_(Mumbai_Suburban_Railway)
https://www.quora.com/On-which-current-do-Mumbai-local-trains-run


Det er, undskyld udtrykket, en lorteløsning.

Det må være derfor inderne kan anvende den.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railcare Danmark A/S

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Hectorrail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen