Mer än 12,8 MW (Trafikpolitik)

af QN903Qnr0779, fredag 15. juni, 2018, 08:25 (159 dage siden) @ kme

Nej, den går altså ikke. De 25 kV er AC, altså 25 kV fra peak-to-peak i en 50. del sekund (50 Hz). Det meste af den svingningsperiode er spændingen under 25 kV og derfor regner man RMS (root mean square) ved at dividere med kvadratrod 2 - eller gange med 71% af V(peak).


I virkeligheden skal man nok regne i VA og ikke i W for lokomotivets elmotor er ikke kun resistiv, men også induktiv og kapacitiv. Det betyder at spænding og strøm er ude af fase og man skal kende fasedrejet for at regne rigtigt.

Disclaimer: nok er jeg ingeniør men absolut ikke elektroingeniør så jeg rammer måske helt ved siden af skiven.

Begge dine svar er forkerte - de 25 kV er allerede en RMS-værdi, og lokomotivets indgangsensretter styres sådan at cos(phi) er praktisk taget 1, d.v.s. strøm og spænding ligger i fase. Jeg er elektroingeniør.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen