Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sig-ulykken: “Bommen er aldrig lukket” (Generelt)

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 20/6 2018, 22:44 (2108 dage siden) @ esni

Ad billede 2 og tilhørende billedtekst i artiklen: “I gamle dage” skulle lokomotivføreren indberette åbentstående led.

Men det skal man måske ikke længere?

Nej, det skal man ikke. Hvis man så gør det, sender Banedanmark måske nogle ud og lukke dem. Det er fint nok at de gør det, men langt det største problem er de lokale brugere af overkørslerne som ikke ”gider” at lukke leddet efter sig. Det er jo en stor opgave som kræver en vis form for aktivitet.

En anden ting der undrer mig er at medierne meget sjældent beskæftiger sig med bilisternes eget ansvar når man krydser en jernbane.

Mvh Jørgen


Overkørsel med led, som vejfarende selv skal åbne og lukke. Det lyder som om at det er en privat overkørsel. Det må derfor være enkelt at finde ud af hvem der skulle betale for at BaneDanmark tog ud og lyukkede efter de forsømmelige.

Hvis det så kniber med at få regningen betalt, så kan man jo 'bare' bruge det offentliges udvalg af metoder til at minde folk om at betale

Jeg tror desværre (uden at vide det 100 %) det handler om at Banedanmarks sanktionsmuligheder overfor de berørte lodsejere er ret begrænset.

Mvh Jørgen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak