Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

København togplan igen - økonomikritik skal være specifik (Trafikpolitik)

af tgpedersen, 21/6 2018, 12:17 (2107 dage siden) @ steenth
redigeret af tgpedersen, 21/6 2018, 12:42

Samme som min Citytunnel som ligeledes angør Hovedbanegården nordfra og gør Hovedbanegården til gennemkørselsstation.


Jeg ikke ved hvad man så skal kalde en station med 12 spor, hvor der er gennemkørsel......

F.x. en blandet rebroussements- og gennemkørselsstation? Der er rebroussement for tog mellem Vestdanmark og CPH Kastrup, som du udmærket ved. Alle fjerntog ville kunne begynde og ende i CPH Kastrup (eller Malmö/Ystad) i stedet for Hovedbanegården med en Citytunnel i stedet for de få der gør det nu. Med din definition er Århus H også en gennemkørselsstation, eftersom der er (var) gennemkørsel til Grenå.

jeg afslutter min deltagelse i diskussionen. efter den påstand....

Efter din påstand om Hovedbanegården som ikke-rebroussement-station? Det er nok bedst sådan.

https://da.wikipedia.org/wiki/Rebroussementsstation
'I Danmark har man løbende ombygget rebroussementsstationerne, men stationerne i Lemvig, Struer og Esbjerg fungerer fortsat som rebroussementsstationer; der er dog også mulighed for at fortsætte til Thisted fra Struer ad et gennemgående spor. På Aarhus Hovedbanegård rebrousseres de fleste tog, dog har Grenaabanen gennemgående spor.'

Struer er således rebroussementsstation; mig bekendt er der ikke rebroussement der i daglig drift (men jeg kan tage fejl); på Hovedbanegården foregår faktisk rebroussement i daglig drift, altså er den (i alt fald delvis) en rebroussementsstation.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak