Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvornår kan der frigives IC3 (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 29/6 2018, 13:24 (2100 dage siden) @ Jens Hansen

Det er sådan lidt pudsigt, for i kontrakten står;

1.3.5 Udførelse af internationale togforbindelser til og fra Tyskland er afhængige af de nødvendige aftaler mellem DSB og en udenlandsk samarbejdspartner.

Det lyder meget pragmatisk, DSB betaler omkostninger på dansk side og en samarbejdspartner betaler på tysk side. Det har alle dag været DB
Men er samarbejdet imellem DB og DSB ikke ophørt?

Og hvis dette er tilfældet, og man tager ordene for pålydende, ja så gør DSB noget, som ikke er i overensstemmelse med kontrakten. Og det kan man vel ikke forestille sig?

JH

Hvis samarbejdet var ophørt kørte der nok ikke tog til Hamburg, for DSB har ingen driftstilladelse i Tyskland. Mellem Flensburg Grænse og Flensburg køres der efter aftale med NAH.SH på VIAS' driftstilladelse og på togene til Hamburg køres der efter aftale med Deutsche Bahn Fernverkehr på deres driftstilladelse.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Lokomotivfabrikker

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak