Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmarks Anlægsplan 2018-2030 (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, 3/7 2018, 06:40 (2118 dage siden) @ OnkelJørn

Er ordet "udsat" ikke meget brugt ?

Jo, men at skrive forsinket vil jo bringe visse op i det røde felt....og så må BDK ty til en omskrivning (eller nudansk management lingo-bingo).
Men ellers sjov læsning.
Med de forsinkede planer hele vejen rundt, så er det ret tydeligt at indbygningen af ERTMS i rullende materiel har været undervurderet.
Bemærk at hverken ME eller IC4 nævnes som kandidater til ombygning.
Jeg bemærker også at BDK nu vil opsætte master og så kommer køretråd senere. Det kalder man en masse fint, men reelt handler det om at BDK skal betale uanset om entreprenøren laver noget eller ej (og BDK skal betale hvis der ikke er en jævn takt i arbejdet...det KAN blive en fin forretning for entreprenøren at lave ingenting).
Jeg bemærker også at Ab-Ar elektrificeres inden Fa-Ar. Det kan give anledning til meget skriveri senere.....
Vigtigt er det dog at det er efter 2024, som er en af de spændende årstal i forbindelse med EUs 4.jernbanepakke, så DSB er næppe utilfreds med uviklingen (læs: BDKs fjumren rundt virker monopolbevarende for DSB).
Bemærk også at ERTMS først dukker op i Arrivaland (Alstom udstyr i Alstom tog - hvad kan gå galt?). Hovedstrækningerne kommer først senere - pt. startende med Lk-Es.
Vel er der gang i immunisering til Holbæk, men hvordan trafikken til Kb tænkes opretholdet beskrives ikke med mange ord. Måske skift i HK?
Kørsel med diesel under el er også en mulighed.
Desværre ligger det sådan at når du immunisere, så skal du forsætte 20 km fra der hvor eldriften stopper....så er du halvvejs i Kb, så hvorfor ikke bare forsætte til Kb? Der skal ligesom ikke immuniseres 20 km vest for Kb....

En rapport fra et større konsulenthus, hvis navn jeg ikke kan stave til tidligt om morgenen, havde et materielbaseret udrulningsscenarie. Vel nævnes det ikke direkte, men meget tyder på at BDK har valgt dele af det scenarie og samtidig stædigt holder fast i at immunisering er dyrt og besværligt, hvorfor det stadig er signaler først og el bagefter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak