Den danske jernbanes største udfordring? (Generelt)
Behovet for 150 mio kr/stk togstammer til Tysklandstrafikken matcher ganske enkelt ikke det, som jeg ser er den danske jernbanes største udfordringer...
Som en der arbejder i branchen professionelt, hvad synes du så, der den danske jernbanes største udfordring?
Kvalitetsfaldet fra 2014 og den manglende "evne" til at gøre noget ved det!
Med kvalitetsfaldet mener jeg:
Faldet på ca fem procent i antal kørte tog (der i forvejen var noget lavere, end det oprindeligt planlagte)
Forlængelsen af rejsetiden med (i flere tilfælde fem til ti procent)
Faldet i punktligheden - der knap nok er indfriet gennem længere rejsetid, og er helt håbløse i myldretiden
Takstreformerne der reelt er skjulte prisforhøjelser
Eksplosionen i brugen af "togbusser"
Faldet i antal siddepladser i togmateriellet (vi har langt færre pladser i togene end vedtaget i de politiske aftaler fra 2009)
Det er gået voldsomt ned ad bakke - meget hurtigt - og løsningen synes at være, at man skal vente på at det hele bliver bedre om en ti års tid - uanset om der er løsninger, der kan "redde" jernbanen langt hurtigere, men disse fejes af bordet uden man egentlig gider undersøge dem, for "hvis man kigger på en Plan B, mister man fokus på Plan A..."
/Lasse