Ingen tog mellem Neustadt og Puttgarten i 5 år fra 2022 (Generelt)

af steenth, torsdag 05. juli, 2018, 13:34 (13 dage siden) @ andersj

Godt at Slesvig-Holsten indsætter godt materiel på strækningen/landevejen i de fem år. Det ender nok med at passagerne vil protestere når de skal tilbage til toget..


Mellem Burg og Lübeck tager det i dag 1 time og 33 minutter med regionaltog - ca. samme rejsetid får bussen. Når den nye/opgraderede bane er åben bliver rejsetiden på 49 minutter med tog, så mon ikke rejsetiden alene vil få folk tilbage til toget.

Der bliver også 4 opstillingsspor i Burg, hvilket kan tyde på at man regner med at regionaltogene vender i Burg og ikke fortsætter til Danmark - hvilket i øvrigt heller ikke vil give den store mening.

Det bliver an på hvordan øvrige trafik over forbindelsen bliver. Jeg kunne forstille mig et IC-system, som kørte uden stop Nykøbing F-Lübeck, hvor et regionaltog tager sig af Burg-Holeby-Nykøbing F nogle gange om dagen. VVM omkring landanlæg har skitse med et tog hver 4 time.. men her er Holeby sat at blive betjent af toget Hamborg-København hver anden time.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 advokat tilbud
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen