Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den danske jernbanes største udfordring? (Generelt)

af Gæst1, 5/7 2018, 13:43 (2115 dage siden) @ mikedk2100


Men husk at jernbanen i Danmark stadigvæk er en byggeplads i 2021 og de næste 5-10 år. Private vil have præcis samme bindinger og begrænsninger ift. infrastrukturens kapacitet og performance som en statslig operatør.


Jep, jernbanen er stadig en byggeplads med de problemer det giver i 2021.

Hvorfor skulle jernbanen være en byggeplads? Elektrificering og (evt) Signalprogram kræver ikke lange spærringer, når der blot rulles ud -sådan er det i al fald påtænkt. Så kommer der en ny bane over Vestfyn, der heller ikke for alvor forstyrrer.

Det er ikke aktivitetsniveauet der er voldsomt højere end i resten af Europa. Det er planlægningen og den udprægede silotænkning med forkærlighed for Togbusser, der gør livet svært for operatørerne. Der er også sporarbejde i andre lande i Europa...og husk at BDK kommer på hver eneste strækning med ca ti års mellemrum, så der er ingen tegn på, at aktivitetsniveauet forsvinder om 5-10 år


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak