Feriebilleder: Det var hurtigt (Generelt)

af Jens Vesterdahl, fredag 06. juli, 2018, 11:57 (75 dage siden) @ Jakob S. Engbæk

I forhold til de aflyste kørsler med Damplokomitiver i Danmark denne sommer synes jeg det var interessant at lokomotivet er ombygget til at køre på olie og ikke risikerede at sætte ild i skoven vi kørte i med meget høje og gamle træer.

RC&BT har rigtig dårlige erfaringer med ild i skoven. De havde tidligere en træbro eller trestle, som de kalder det derovre, som gik næsten 360 grader rundt, mens banen vandt højde på broen. Den brændte for en del år siden, og den er ikke blevet retableret, da der iflg. personalet ikke er nogen som vil forsikre den. I stedet har man lavet et par rebroussementer for at vinde den manglende højde på banen. Resterne af den store træbro står som et spøgelse i skoven.

Jeg har besøgt stedet to gange, og det er en rigtig hyggelig tur op gennem skoven. Angiveligt er det nogle af Californiens højeste redwood træer, og det højeste af dem står lige ved siden af banen.

Mvh
Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Hectorrail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen