Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den danske jernbanes største udfordring? (Generelt)

af UTJ, 6/7 2018, 12:16 (2092 dage siden) @ Gæst1

- ifølge internationale målinger. I Danmark har vi kun verdens næstbedste jernbane.


"Internationale målinger" er her een måling, og "verden" er Europa. Det er målingen som et konsulentfirma laver på eget opdrag (så ingen er i tvivl om at den er subjektiv). Danmarks flotte resultat har været diskuteret flere steder, og baserer sig som jeg husker det mest på at der ikke dør så mange pga Jernbaneulykker, og at rettidigheden for IC tog måles i 15 min forsinkelser. Derudover er godstogsdriften effektiv i Danmark, da de fleste jo bare kører igennem.

Undersøgelsen er sikkert fin nok, men kriterierne er altså opstillet af et konsulenthus, og er ikke helt gennemskuelige og ikke objektive.

Det vil iøvrigt klæde DSB, om de fremover tydeliggør, at det er den danske Jernbane og ikke DSB, der er kåret til Europas næstbedste af et konsulenthus (og at DSB iøvrigt er storforbruger af konsulenter)

.
Det er da klart. "scharfenberg" er da bare et af de alias'er som DSB's kommunikationsafdeling bruger for at kunne påvirke debatten. Når man gennemgår indlæggene er det slående hvor meget stof som er identisk med DSB's propaganda i andre sammenhænge og det skulle ikke undre mig om en fintælling ville vise at visse formuleringer først er afprøver her, dernæst brugt andre steder. Det hele sker selvfølgelig på "privat" initiativ, hvis nogle skulle undre sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

DSB E993

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak