Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den danske jernbanes største udfordring? (Generelt)

af P.Jensen, 7/7 2018, 08:34 (2118 dage siden) @ kme

KME - hvor du så end er ansat??
Jeg er selv lige pensioneret fra et arbejdsliv i plastindustrien.

Ulykkelig?? - hvordan kan du skrive dette?? Du mener nok også at T.Lok havde en ulykkelig tid hos DSB??

Mener du virkelig at alle der skriver herinde skal angive ansættleseforhold når de skriver?
DSB, BD, Arriva, Hector, Mærsk, Carlsberg eller hvad det er?

Største udfordring jernbanen har er at jernbanen politisk detail styres (besluttes) inde fra Christiansborg i stedet for kun at sætte store rammer. Gør det svært at sætte sig sammen mellem de forskellige parter og finde fornuftige løsninger. Området dækkes måske endda af flere resortområder. Umulige arbejdsforhold.
Samtidigt en form for stop/go beslutninger lidt efter flertal.

Også mangel på seriøsitet (viden hos beslutningstagere) og sund fornuft.
Så er timemodel vedtaget og så alligevel ikke, for broen over Vejle Fjord skal måske ikke bygges...
Og for øvrigt elektrificerer man ikke fra Fredericia til Århus først, men fra Århus til Ålborg.
Gamle signaler på ny bane via Køge - og fejl på ledninger.
Forsinkelser i projekter og indkøb af materiel uden ende.
Udefra ser det helt galt ud og det må koste kassen i overflødige arbejdstimer.

Desværre er det ikke kun indenfor jernbanen......

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak