Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af Fwronah, søndag 08. juli, 2018, 11:59 (74 dage siden) @ Svend

Forstår ikke hvorfor 2 nye spor Odense/Lillebælt er så vigtige.
Hvor kommer den trafik fra?
Tænker, på den anden side af Odense er der 2 spor, og lillebælt er der 2 spor.

Madsen

.
Kig på en grafisk køreplan og du forstår ......

Sagt på en anden måde: Ja, man har i forvejen dobbeltspor, men det er til en forholdsvis heterogen trafik: ICL, IC, Regionaltog Odense-Fredericia og ikke mindst godstogene (og hvad der ellers måtte forekomme), og der er mange mindre stationer undervejs mellem Odense og Middelfart (nogle af disse har dog fået reduceret betjeningen). Med andre ord: Kapacitetsudnyttelsen er høj på denne strækning, og det er svært at finde yderligere frie kanaler.
Man har dog overhalingsspor undervejs på strækningen, men nogle af disse er mig bekendt for korte til, at især de lange godstoge ikke kan blive overhalet der.

På den anden side af Lillebæltsbroen har man desuden en udfletning i niveau, hvor togene mod Taulov ad Snoghøj-Taulov ikke kan fortsætte ligeud samtidig med, at der kommer et tog fra Fredericia mod Middelfart.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004
Østbanen 1879-2004
Pris 325,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen