Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af Scharfenberg, søndag 08. juli, 2018, 19:31 (79 dage siden) @ Gæst19

Kan du ikke lige forklare, hvad "en lidt billig baggrund" er?

Hvad er det, der er billigt?

Og hvorfor?

I forbindelse med de store sporarbejder på Fyn i 2015 og 2016 undlod DSB at gå i markedet med mange billige Orange-billetter. Derfor fremstod toget dyrt samtidig med et ringere produkt bl.a. i form af omfattende sporarbejder og deraf følgende togbusser og længere rejsetid.

Samtidig afskaffede man kaffe og anden forplejning på standard, så serviceniveauet fremstod ringe i manges øjne.

Begge dele hænger ved her flere år efter - på trods af, at kaffen, forplejningen og vand og sodavand er kommet tilbage i fjerntogene.

Så busvognmændene var dygtige købmænd, der skruede op for charmen, da jernbanen var i knæ pga. omfattende sporarbejder og samtidig undlod at sænke priserne i nævneværdigt omfang.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.



 Læs artiklen 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen