Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af Scharfenberg, søndag 08. juli, 2018, 19:35 (79 dage siden) @ Gæst19

Det er ikke utænkeligt.

Så længe jernbanen fortsætter med totalspærringer og ”togbusser.” I jernbanens planer for 2019 er der blandt meget andet en totalspærring ifm. arbejder Ringsted-Korsør.

Så bliver en togrejse Århus-København ikke særlig attraktiv.

Arbejder på Østfyn, der blev afbrudt bl.a. pga. en genfunden bro vender også før eller siden tilbage. Lige netop ”togbusserne” ifm. Østfyn er der mange, der husker endnu. Togforsinkelse på den ene side, ”togbus” midt i, og så når man var færdig med ”togbus,” var det tog, man skulle have været med, lige netop kørt! Ikke attraktivt for fjernrejsende med stor bagage.

Ståpladser var der også nok af. Ikke hensigtsmæssigt for de, der rejser med små børn.

Arbejder på Vestfyn var stort set det samme.

Jernbanens kundeservice er simpelthen bare ikke god nok.

Sporarbejde vil der rigtignok være meget af de kommende år. Det er den store joker. Men jeg vil mene, at både Banedanmark og DSB har taget ved lære af tidligere store spærringer i øst-vesttrafikken. Øvelse gør mester.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
 Læs artiklen 
ContecRail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen