Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af Jens Hansen, mandag 09. juli, 2018, 09:08 (76 dage siden) @ UTJ

Nu er det jo tilsyneladende ikke en konkurrent, som er dukket op af intetheden;

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Presse/Nyhedsarkiv/Kollektiv-Trafik/2017/11/Fortsat-va...

Der har været en (ubehagelig) vækst i hvert fald de seneste 5 år.

Jeg medgiver at Banedanmark kan være en udfordring for togfremførsel, i hvert fald i sommermåneder, men har DSB brugt de muligheder, som de har, for at skabe konkurrence, udkonkurrere busserne? Jeg hørte for en del år siden et indlæg af Jesper Lok, hvor han forklarede hvorfor jernbane var så dyr i drift. Det skyldtes blandt andet, at der skulle rigtigt meget ekstra materiel, til at køre i myldretiden mandag - fredag. Et billede i mit hoved er så, jamen så står det jo stille den øvrige tid? Kunne DSB så ikke fredag aften og i weekender køre nogle megatog, 2 lok - 10 dobbeltdækkervogne ud af København - rejs til Aarhus for 50 kr.?

Er problemet måske, at Banedanmark, IC4 og andre ting nok gør det vanskelligt, men at kulturen i DSB heller ikke er til reel konkurrence.

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 
3 flyttefirma tilbud

Lokomotivfabrikker

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen