"Nu bliver IC3-togene opgraderet" – stadig sæder fra 80'erne (Generelt)

af mpp, tirsdag 10. juli, 2018, 16:29 (131 dage siden) @ Henrik Hansen

1) Enig i at sæderne i ER4 er presset for meget sammen. Det hænger nok også sammen med at de hver især er for 'tykke' sådan at stoleryggen tager forholdsvist mere plads. Det skulle ganske givet ikke være de sæder der bliver valgt fremover.

2) ER4 og IC3 (og IC4) burde have samme standard for betjening, sæder m.m. når de kører samme ruter. Det er åndssvagt at skulle gætte på hvilket sæde man får. Det samme gælder i regionaltog hvor det også er et kludetæppe og en gættekonkurrence at finde ud af hvilke sæder man kan forvente.

3) Det er ikke enten/eller men både/og. Det smarte ville være at købe en nogle nye sæder a la IC4 og så sætte dem ind i midtervognen i IC3 og i en til halvanden vogn i ER4 (side note: hvorfor er der stadig en adskillelse i midtervognen når der ikke har været rygekupe i toget i mange år). Man kunne så tage de sæder der bliver til overs i IC3 og sætte dem ind i ER4, så standarden er ens.

4) Selvom man godt kan lide 4-mandsbordene er der jo også andre passagerer at tage hensyn til. Hvis jeg har min computer stående på bordet kan personen overfor ikke samtidig bruge bordet. Med flysæder har alle deres eget bord og den slags konflikter undgås.

Indretningen af togene er allerede blevet ændret i med at børnelegepladsen er blevet taget ud af familieafdelingen, rygekupeen er fjernet og der er gjort mere plads til barnevogne og cykler. S-togene er også blevet ændret med langt mere plads til cykler, så det burde da være muligt også at se på fjerntogene. ICE togene i Tyskland bliver jo også løbet blevet ændret i takt med at folks ønsker og forventninger ændrer sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 
DB Cargo
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen