Militær transport til Oksbøl? (Generelt)

af Steff @, tirsdag 10. juli, 2018, 18:00 (7 dage siden) @ Poul Andersen

Kære Poul

Måtte lige købe bogen for at se dine henvisninger. Ikke for at være "en sur gammel mand" (er jo kun 29½), men informationerne om BÅDE 900 mm og normalsporet er forvirrende og modstridende. Hvis jeg skal tage tingene for pålydende gik der BÅDE en 900 mm og en normalsporet bane af samme tracé fra Oksbøl og til Oksby. Alternativt blev 900 mm banen bygget først (1943??) og DEREFTER (Aug 1944) den normalsporede på samme tracé. Tegningen side 95 viser normalspor til Oksby og i selve byggeområdet omkring Tirpitz N og S smalspor som en ringbane?

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje
Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje
Pris 140,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen