Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sporarbejde på Kystbanen - og en ny børsnotering (Generelt)

af LHJ, 19/7 2018, 12:04 (2079 dage siden) @ Peter Christensen

Mig bekendt har DSB aldrig været børsnoteret, end ikke engang et aktieselskab, men derimod en selvstændig offentlig virksomhed (SOV), som er underlagt de samme regler som andre offentlig virksomheder.

Jeg kan kun være enig - kæft en gang sludder fra DSB. Dog er DSB et A/S, men staten har alle aktier.
Gad vide om de skarpe journalister på ferie? Der kunne ellers komme meget sjov ud af at bore i den bemærkning......


Nej, DSB er ikke et A/S, se:
https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=25050053&soeg=DS...

Derimod har DSB flere datterselskaber, som er registreret som A/S (Bl.a. DSB Vedligehold A/S) - dog er mig bekendt ingen af dem "børsnoteret" ...

I øvrigt er jeg fuldstændig enig i bemærkningerne, både om pinligt nonsens og muligt direkte "røgslør" fra DSBs presseafdeling og pinligt manglende interesse/efterkontrol fra medierne :-(

God dag, trods alt!

/LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB R942

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak