Sporarbejde på Kystbanen (Generelt)
Det er ikke standardprocedure efter en sporombygning at reducere antallet af tog for som DSB skrev
for i en periode ikke at overbelaste de nyrenoverede spor og sporskifter efter sommerens sporarbejde
så dem der leder efter det i Banedanmarks Banenormer kommer vist til at lede længe
Indtil videre er det vist kun Scharfenberg der kender denne standardprocedure
Vi venter spændt på at Scharfenberg kommer med en reference der dokumenterer påstanden
Det er helt korrekt at bl.a. Spitzke og også andre sporentreprenører har anvendt dynamisk sporstabilisering efter en sporombygning. Se her
https://www.plassertheurer.com/de/maschinen-systeme/stabilisierung-verdichtung-dgs-62-n...
Den helt store fordel er at så behøve man ikke vente på at det krævede antal brutto togtons belastning i form af et antal tog har kørt over det ombyggede spor. Stabiliseringen sørger den dynamiske sporstabiliseringsmaskine for.
Det er kendt og anvendt praksis i årtier.
Nu anvendes det så tilsyneladende ikke på Kystbanen. Ifølge DSB skulle forklaringen så være at undgå overbelastning