Ingen tog Nykøbing-Rødby - men ingen information heller? (Generelt)

af Rail, fredag 10. august, 2018, 23:29 (94 dage siden) @ P.Jensen

Der kører et tog hver anden time i hver retning.
Selv uden signaler bude det være muligt at køre mellem Nykøbing og Rødby.
Måske kun med 40 km. i timen med deraf følgende forsinkelse, men alligevel er
det vel bedre end togbusser m.v.

Hvad er det der teknisk forhindrer at man bruger lidt alternativt informationssystem så man fra toget ringer til fjernstyringscentralen og meddeler at nu er vi ankommet til Rødby (fra Nykøbing) eller spørger om man må køre fra Rødby nordpå??
Umiddelbart er man bundet af for stive regler der udelukker en smule sund fornuft på en meget svagt trafikeret bane. (mellem København og Roskilde går det selvfølgeligt ikke..........)
(For en del år siden kørte jeg fra Bramming til Fredericia med kun 40 km i times p.gr.a. signaproblemer og/eller ATC udfald. Det tog tid, men vi kom frem)

Der er næsten 40 km mellem Nykøbing og Rødby, så det vil nok tage en times tid.

I nordgående retning afgår man fra Rødby i minuttal 20(lige timer), toget vil så ankommet til Nykøbing en time senere og kan lige så godt vente på den næste hurtige kanal i minuttal 47 (det langsomme regionaltog er lige kørt og man vil i øvrigt kun sparer 5 min), hvilket giver en samlet forsinkelse på 1 time.

Det store spørgsmål er hvad togbussen kan nå - den kan nok ikke holde den samme plan som toget med skift i både Rødby og Nykøbing - så passagerne bliver vel ligeså forsinket?

I sydgående kan man være heldig kun at blive forsinket en halv time hvis Scandlines er venlige og venter et par minutter - ellers er det også en time.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen