Togene kører som vinden blæser... (Generelt)

af Gæst1, lørdag 11. august, 2018, 14:02 (68 dage siden) @ Jens Hansen

Så logikken er at man har skrevet det ind i loven selvom man godt ved at det ikke kan bruges til noget.

Logikken synes mere at være, at BDK vil fjerne alle træer 20 meter fra banen, og derfor ekspropriere hele grunden, istedet for at kunne udpege de træer på privat grund, der er i risikozoner, og så forlange disse beskåret. Evt kunne man måske ad rettens vej få tinglyst en maks højde på træer der står x-antal meter fra banen.

Er det i det hele taget kun træer på privat grund, der vælter ned på skinnerne, eller har BDK en umiddelbar opgave med at sikre egne arealer først?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 
Hectorrail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen