Ingen tog Nykøbing-Rødby - men ingen information heller? (Generelt)

af Svend @, lørdag 11. august, 2018, 18:58 (67 dage siden) @ Jens N


Som nævnt råder Banedanmark fortsat over en hel del tjenestemandsansatte, der burde kunne gives en tjenstlig ordre i sådanne akut opståede tilfælde af forstyrrelse af trafikken.

.
"En hel del...." Jeg ved ikke hvilke opgørelser (hvilket årstal) du taler ud fra, men tjenestemænd er en uddøende race, ikke bare når vi taler trafikstyringsmedarbejdere men helt generelt. Langt de fleste er overenskomstansatte. Ud over det findes der - for alle grupper af medarbejdere - arbejdstidsregler, som der også skal tages hensyn til. Når det er sagt, tager mange gerne en ekstra tørn, men huske også på at vi er midt i ferieperioden, hvor personalesituationen er yderligere stram.

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 

Danske privatbaner


Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen