Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Frederikssundbanerenoveringen (Generelt)

af Erik H, Frederikssund, 15/8 2018, 20:23 (2053 dage siden) @ steenth

Jeg tror det er jord fra de steder hvor hele sporkassen er blevet renoveret. Jeg kan ikke forestille mig, at der skulle være så meget jord tilovers efter rensning af skærverne.
Jeg bor selv cirka 700 syd for Frederikssund Station, og på det østlige spor (mod Frederikssund) er der faktisk ikke foretaget nogen rensning, modsat det vestlige (mod København)
Nogle af sporene på strækningen mellem Ballerup og Frederikssund er helt tilbage fra 1975 hvor der dengang skete en udskiftning af sporet. Det gamle spor havde skinnerne smalte med lasker og lå på træsveller, mens det nye lå på betonsveller. Ved udbygningen til dobbeltsporet S-bane blev en stor del af det eksisterende spor fra 1975 liggende, men nu skulle det vist være udskiftet. Efter 43 år må det vist også siges at det har gjort det meget godt, ikke mindst når man tænker på den intensive drift mod tog hver tiende minut på nogle tider af døgnet.

Her under tre friske fotos:

[image]
Banen set mod syd fra stibroen ved Gammel Marbækvej - 15/8 2018

[image]
Indkørslen til Frederikssund Station set fra stibroen ved Gammel Marbækvej - 15/8 2018

[image]
Samme sted som ovenstående - 15/8 2018
Bemærk at signalerne har fået fjernet den midlertidige tildækning.

Mvh.
Erik Hjetting

--
Erik H
[image] [image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak