Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Succes i 5 dage - igen problemer ml. Lunderskov og Esbjerg (Generelt)

af Peter Christensen, 18/8 2018, 23:40 (2069 dage siden) @ Henrik Hansen

Det er efterhånden svært at forsvarer jernbanen for passagerer mellem Lunderskov og Esbjerg. Efter en sommer præget af aflyste tog og længere rejsetid, så går der mindre end en uge, så er den gal igen - en 'Business case' på bustrafik mellem Esbjerg og København må ligge lige til højrebenet for Flixbus.

Tja, sålænge bussen bare smutter udenom alle de små byer, så bliver rejsetiden hæderlig. Og der er nok penge i det og BDK levere denne gang alle argumenter.
Men tillad mig at dele mine oplevelser om dette mishap.
Tidligt lørdag morgen er det tanken at tage toget ca. 7.50 fra Bramming til Fredericia for at stige på MyVeterantogs udflugt. Med ca. 20 min. overgang og tidligt lørdag morgen, så burde det være muligt. Men nej.
Heldigvis ankom jeg lidt vel tidligt til stationen og der holder en MF i spor 2 og med røde slutter. Øh - hvad laver han der???? Er det FC der vil køre rust, men toget syntes noget forsinket. På stationen får vi at vide at 7.06 vil køre til Esbjerg om ca. 20-25 min. Men Arriva kunne fint køre til/fra Esbjerg.
Nu begyndte mit gen at lugte ugler i mosen og toget ca. 7.50 stod IKKE på informationsskærmen; ikke engang som aflyst.
Nå, fat i rejseplanen - det kunne jo ske at jeg havde slået galt op.
Rejseplanen viste at toget var aflyst...faktisk var temmelig mange tog aflyst, men det fremgik overhovedet ikke af skærminformationen. Så meget for BDKs trafikinformation - elendig er det pæneste ord jeg vil bruge på skrift.
Resultatet blev en biltur til Fredericia og også hjem fra Fredericia, for MyVetarantog kunne jo heller ikke komme forbi Holsted.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak