Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aalborg-Aarhus - samme rejsetid med tog som med togbus (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 20/8 2018, 09:02 (2048 dage siden) @ RasmusD

4.20 timer hvor det hverken er muligt at købe vådt eller tørt. Med bussen tager det 5 timer, men den ene time er på færgen, hvor der er gode mulighed for at strække benene og få noget at spise.


Det stemmer ikke overens med min oplevelse. Jeg har kørt Aarhus-København en håndfuld gange i år, og der er da både sodavandsautomater og mulighed for at købe kaffe/chokolade (sidstnævnte dog kun i et mindre tidsrum).

Muligheden for at købe kaffe/chokolade undervejs er godt nok til tilstede på papiret, men som jeg forstår ordningen, så er det op til togpersonalet om de 'åbner' for salget eller ej. Min erfaring siger mig, at i omkring 50% af rejserne (Vejen - København) er muligheden ikke tilstede - men andre ord, så kan man ikke forvente den mulighed på sin rejse, og det udvander jo et ellers fornuftigt tiltag fra DSB's side.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Det' en tysker!

Det' en tysker!. Pris 230 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak