Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

DSBs ledelse vil have innovationsrebel og -aktivist (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 20/8 2018, 10:23 (2075 dage siden) @ Jens Hansen

Kære Henrik.

Ingen grund til at tabe sutten, eller få kaffen galt i halsen.

Jeg tror det som mange af os "på sidesporet" efterlyser, er at DSB (og Banedanmark) kommer "tilbage på sporet", leverer den vare der skal leveres, og ikke prøver at frelse verden (og dem selv) ved at problematisere, udvikle nyt og kommunikere skævt. Kernen i dagens jernbane Danmark, er at "varen" ikke bliver leveret, både fra DSB og Banedanmark. Så stop op, få styr på butikken, komme tilbage på sporet - og så kan der gives gas derfra.

Og netop dig, og andre af DSBs engagerede ansatte, er jo dem som, med jo har den rette indstilling, skal bære det igennem.

JH


Åhr tak. Jeg blev bare lidt træt af stemningen. (Og jeg har fået min kaffe)
Jeg er nu ikke ansat I DSB, men bruger deres produkt til og fra job hver dag.
Jo der er ting jeg synes kunne være bedre. Når det er sagt, så har jeg ikke noget at klage stort over, på min rejse. Jeg er egentlig godt tilfreds.
Der er plads I toget, bade frem og tilbage. Forsinkelse på mere end 3 minutter er sjældne, I mit tilfælde. Personalet er flinke og kompetente.
Jeg oplever det som om alle gør hvad de kan, for at få tingen til at glide.

Og erlig talt, hvis man ikke kan sætte 10 personer I den organisation til at kigge lidt længere frem end "I morgen", hvor skulle man så.
At man arbejder som man gør I DSB tror jeg er den DJØFificering som sker alle vegne. En hvilken som helst politiker kan stille et spørgsmål til ministeren, og er der ikke en til bundsgående undersøgelse med et svar inden for 24 timer, er fanden løs. Derfor arbejdes der som der arbejdes I DSB, tror jeg.

Som skrevet er der ting der kan gøres bedre, jeps.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak