Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Bonusfesten fortsætter hos DSB (Generelt)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 22/8 2018, 16:37 (2073 dage siden) @ Henrik Hansen

DSB øverste chef fik i 2017 ca. 6.1 mio. for for ulejligheden, deraf de 812.953 i bonus for at have opfyldt målene med 71%

https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/absurd-bonus-fest/7275344



Det er så grotesk, men det skulle ikke undre at bonusen for 2018 bliver i tilsvarende niveau som 2016 og 2017 til trods for ME-problemer, reduceret drift Kolding-Esbjerg i en lang periode og generelle forsinkelser på IC-trafikken nationalt og grænseoverskridende for bare at slå ned på nogle enkelte store ting i år.

Det er helt grotest at man i en virksomhed på DSB's størrelse i 2018 stadig driver virksomhed på baggrund af mistillid og trusler mod medarbejderne i stedet for at belønne dem for at driften overhovedet kører på en sikkerhedsmæssig forsvarlig måde.

Jeg har ingen respekt for ledelsen i DSB efter at have hørt direktøren for det hele bede en togfører om at flytte to passagerer fra DSB 1' til standard så de to direktører kunne få en plads i et ellers fyldt lyntog. Jeg var ret chokeret og skammede mig dengang over at være ansat i en virksomhed der havde sådan et syn på de betalende kunder. Desværre lader det til at synet ikke kun er sådan på passagererne længere, men også på medarbejderne. Det er sgu sørgeligt og måske en privatisering efterhånden er det eneste rigtige.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak