Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bonusfesten fortsætter hos DSB (Generelt)

af esni, Frederikssund, 23/8 2018, 12:48 (2066 dage siden) @ kme

Medianen deler medarbejderne i 2 grupper med lige mange individer - dem der tjener mindre, og dem der tjener mere end medianlønnen
Da gennemsnitslønnen i den lave gruppe er lavere end gennemsnitslønnen i den høje gruppe, så må gennemsnitslønnen være større end medianlønnen


Jeg må bøje mig og give dig ret. Jeg havde ellers læst en fin argumentation for at medianlønnen er mere retvisende, men jeg kan selvfølgelig ikke finde argumentet nu jeg skal bruge det. Men din logik har fat i den lange ende.

Det ændrer absolut ikke ved at det er rimeligt at vurdere lønninger udfra medianen, blandt andet ved at se på forholdet imellem de 2 mål.

Fx rimelighedsvurdereing af cheflønninger afhænger udfra medianen afhænger ikke af cefens egen løn, da den normalt er over medianen


Min kommentar 'Der vil derfor være flere virksomheder der er median-usmagelige end der er gennemsnits-usmagelige.' skal forstås som at der er flere virksomheder, hvor direktionen tjener mere end 5 gange medianlønnen, end virksomheder hvor direktionen tjener mere end 5 gange gennemsnitslønnen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak