Det går rigtigt godt for DSB! (Generelt)
Seneste halvårsrapport fra DSB;
http://www.dsb.dk//globalassets/arsrapport/2018/halvarsrapport-2018.pdf
DSB opnåede i 1. halvår et resultat før skat på 344 mio. kr.
JH
Tak for den positive vinkel, Jens.
Nu vi er ved de positive nyheder, så har Passagerpulsen lavet en undersøgelse omkring årsagen til forsinkelser, og den fortæller at hos DSB F/R er DSB selv årsag til 29.8% af forsinkelserne, hvorimod Banedanmark er årsag til 47.3%, resten er eksterne forhold (22.9%).
Undersøgelse fra Passagerpulsen
Tallene for Arriva og DSB S-tog er også at læse i rapporten, og billedet er det samme, Banedanmark er ansvarlig for hovedparten af forsinkelserne.
Jyllandsposten har en artikel om rapporten, men den er desværre bag en betalingsmur: Vi kritiserer DSB, men ofte ligger problemerne hos Banedanmark
Måske DSB burde gøre lidt mere ud af at fortælle om årsagen, så kunderne ikke altid skylder skylden på DSB. Den gang mobil.bane.dk eksisterede, kunne man se ankomst og afgang på de enkelte stationer, hvis et tog var forsinket blev årsagen angivet, ikke i detaljer, men som hovedpunkter, f.eks. signalfejl eller personaleforhold - det gav en synlighed omkring hvorfor et tog er forsinket, og kunne sikkert nemt implementeres i både rejseplanen og på infoskærmene på stationen - hvis viljen er der.