Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det går rigtigt godt for DSB! (Generelt)

af Jens Hansen, 24/8 2018, 12:32 (2071 dage siden) @ Scharfenberg

Jeg må indrømme, jeg reagerede på overskriften i DSBs egen pressemeddelelse. Et plus på 344 mio. kr. lyder godt.

Jeg vil læse halvårsrapporten senere, men det slår mig umiddelbart, at retorikken i pressemeddelelsen forekommer lidt for gennemtænkt. Lidt karikeret - "Det går godt med DSB, vi redder samfundet, Banedanmark og gamle tog er skyld i forsinkelser, kunderne er tilfredse, vi har sat prisen ned for pendlere over Storebælt men førerløse S-tog er et meget risikabelt projekt".

Og apropos materielindkøb - efter at have set den seneste anlægsplan fra Banedanmark, er vi vel nu i den situation, at Signalprogrammet nu implementeres langsommere, for at DSB kan nå at følge med, med nye tog!

Jeg kan ikke gennemskue om DSB ingen problemer har, om DSB faktisk står på kanten af ragnarok, om de politiske budskaber er at DSB skal bevares, om DSB rent faktisk frygter at blive lukket/solgt eller hvad der er meningen med denne retorik?

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak