Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Odderbanen kører fra lørdag - suppleringsbusser er klar! (Generelt)

af steenth, 25/8 2018, 14:43 (2063 dage siden) @ Rail

Man er vel bundet op af krydsningsstationerne. Når der skal køres 4 afgange i timen, skal der krydses med ca. 7,5 minutters mellemrum. Hvis man så kan klare turen mellem to krydsningsstationer på 5 minutter, så skal man jo blot holde 2,5 minutter og vente. Køreplanen skal helst også være robust, når man vikler alle linjer ind i hinanden, og har to lange strækninger med enkeltspor og tæt trafik på stamstrækningen mellem Aarhus H og Randersvej.

Så køretiden bliver ikke kortere, men man får nemmere ved at holde køreplanen.


Der både fjernet standsningssteder og der er kommet tog med en bedre acceleration - tror de skulle overveje en ny køreplanlægger.

Hvis du læser igen hvad der står længere oppe, så er man bundet af krydsningsstationerne placering. Selv en god køreplanlægger kan ikke ændre hvor krydsningsstationerne er.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRail
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak