Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Et mystisk sporskifte??? (Generelt)

af jaer, 4/9 2018, 14:01 (2032 dage siden) @ Mester

Der kan jo være planer om at benytte det? Der har været foreslået kvartersdrift fra Tranbjerg, hvilket vil kræve et tredje perronspor.

/Jan


Der bliver kvartersdrift helt til Mårslet. Og det kan klares med det nuværende anlæg. Faktisk kan der køre fire tog i timen hver vej på hele banen med de nuværende krydsningsmuligheder.


Det er svært mellem Odder og Assedrup, da køretiden der er mere end 7,5 min. Kvartersdrift til Odder vil et nyt depot ved Rude Hav Vej med krydsningsspor dog gøre muligt.

Med kvartersdrift til Mårslet kan man undvære det tredje spor i Tranbjerg. Det er derfor, så at sige, gratis at få kvartersdrift fra Mårslet, når man vender der frem for at skulle vende i Tranbjerg.

/Jan


Odder-Assedrup køres på fem minutter. Der har vist aldrig været planer om at vende i Tranbjerg.

Ja, køreplanen siger 5 min, men jeg har nu bare fået det andet oplyst fra en køreplansplanlægger. Og selv med en vendetid på 3 min, så skulle det teoretisk være muligt, så det vil jeg da spørge om ved lejlighed.

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak