Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Testkørsel Ringsted - Køge Nord (Jernbanen i dag)

af esni, Frederikssund, 6/9 2018, 13:32 (2051 dage siden) @ UTJ

Ved Kværkeby, bemærk hastigheden der i dag nåede 120 km/t.


Bravo. Så har Banedanmark nået 1935 status.

Undskyld sarkasmen, men det er svært ikke at blive temmelig skuffet over en lukket teststrækning ikke klarer 320 km/t som minimum i første hug. TGV ramte altså 575 km/t for ti år siden.

120 km/t... I det mindste går der ikke en mand foran toget og vifter med et rødt flag.


Ifølge Banedanmark er det planen at teste med op til 250 km/t i løbet af efteråret. Det ser jeg selv rigtig meget frem til ;-) Det 70 meter i sekundet = 700 meter på 10 sekunder = 4,1 km i minuttet = 20,5 km på 5 minutter.

"First we do some mechanical tests. Then we make some functional tests. Then we make some ETCS/ERTMS tests. Then we make some traction tests. And then: WE MAKE SOME SPEED TESTS" :-D

Vrøvl,alle afprøvninger skal vel foregå til planlagt hastighed. Hvis man tester ÆRTEMOS signalsystemet til fx 120 km/t er det jo ikke det samme som at det duer ved højere hastigheder. Det skulle lyde smart med det blev bare en gang vrøvl.

DU er lidt for hurtig på aftrækkeren her, selvom du klart har en sand kerne i det du skriver

De fejl som kan afdækkes med projektets 'egne' enheder som testobjekt - og det kan være ganske mange - skal rettes inden man begynder test med indlejede objekter.

Når alle anmærkninger med diesel og mindre end 120 (130) er væk, så kan man tænde for strømmen og arbejde sig gradvist op til den testhastighed som måtte svare til den strækningshastighed, man ønsker at klarmelde til. Test af ETCS og el-traktion samtidig er useriøst.

låst
2605 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak