Testkørsel Ringsted - Køge Nord (Jernbanen i dag)
Vrøvl,alle afprøvninger skal vel foregå til planlagt hastighed. Hvis man tester ÆRTEMOS signalsystemet til fx 120 km/t er det jo ikke det samme som at det duer ved højere hastigheder. Det skulle lyde smart med det blev bare en gang vrøvl.
Ganske rigtig en gang imponerende vrøvl - du kommer med!
.
Du tager det ud af sammenhængen - selvfølgelig kan man lave "listetests" man først at afprøve systemet ved lave hastigheder og derefter påregne at det også virker som det skal ved fx 200 km/t er noget vrøvl. Vi er nok ikke helt så uenige som din uenighed på skrift antyder.
Men hvad er det mon man afprøver med 120 km/t? - det kan da ikke bare være om sporet er "bulet" eller om det frie rum er uden forhindringer. Elanlægget bliver ikke prøvet af ved denne lejlighed og signalsystemet er vist ikke helt gennemført. Der er ikke meget afprøvning i at et MR-togsæt kan gennemkøre strækningen med 120 km/t så det må have andre formål.