Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Testkørsel Ringsted - Køge Nord (Jernbanen i dag)

af esni, Frederikssund, 6/9 2018, 21:52 (2058 dage siden) @ UTJ

Vrøvl,alle afprøvninger skal vel foregå til planlagt hastighed. Hvis man tester ÆRTEMOS signalsystemet til fx 120 km/t er det jo ikke det samme som at det duer ved højere hastigheder. Det skulle lyde smart med det blev bare en gang vrøvl.


Ganske rigtig en gang imponerende vrøvl - du kommer med!

.
Du tager det ud af sammenhængen - selvfølgelig kan man lave "listetests" man først at afprøve systemet ved lave hastigheder og derefter påregne at det også virker som det skal ved fx 200 km/t er noget vrøvl. Vi er nok ikke helt så uenige som din uenighed på skrift antyder.

Men hvad er det mon man afprøver med 120 km/t? - det kan da ikke bare være om sporet er "bulet" eller om det frie rum er uden forhindringer. Elanlægget bliver ikke prøvet af ved denne lejlighed og signalsystemet er vist ikke helt gennemført. Der er ikke meget afprøvning i at et MR-togsæt kan gennemkøre strækningen med 120 km/t så det må have andre formål.

Jeg er hverken baneteknisk uddannet eller ansat ved en af de involverede virksomheder, men teleinginiiør som arbejder med test.

På den baggrund virker det rimeligt at prøve radiosystemet uden eventuelle kørestrømsrelaterede problemer ved så høj hastighed, som man har materiel til.

Når det så virker, kan vi tænde for kørestrømmen, hvorefter jeg ville have en test af dette i spærret spor, så ETCS ikke blev et element af denne test.

Hvis denne test slutter af tilfredsstillende ved 200+x km/t, så kommer vi til ETCS kombineret med el-traktion osv.

På denne måde kan man lære mest muligt af hver kørsel

låst
2376 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


DSB MY1105

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak