Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Testkørsel Ringsted - Køge Nord (Jernbanen i dag)

af esni, Frederikssund, 6/9 2018, 21:58 (2057 dage siden) @ UTJ

Jeg vil tro man bare sætter hastigheden op løbende – det er i hvert fald sådan jeg ville gøre. Så man starter ved 5-10 km/t og så kører ellers bare 40, 50, 60 op til den hastighed man skal køre med i sidste ende. Skulle man mod forventning finde noget som gør at banen ikke kan godkendes (f.x. et skiftespor der er i udu eller at der er for mange rystelser i toget) er det bedre at man finder ud af det med så lav hastighed som muligt.

Nu laver man så en test med 120 km/t, og kan så bliver den næste test vel så lavet med 130 km/t. Når signaler og strøm bliver sluttet til kan man så starte forfra fra 5km/t. Der er alligevel et år til banen skal åbne så man har god tid til at teste alle dele af anlægget ved alle hastigheder.

.
Du har selvfølgelig ret, men den slags tests er der ikke tid til ved fx sporfornyelser hvor der altså også er rigtig mange forhold der samtidig ændres - derfor kan det virke underligt at der udvises mere forsigtighed her end ved ibrugtagning efter ombygninger af eksisterende baner.

Måske fordi sporfornyelser og andre ombygninger trods alt indeholder færre ubekendte?

låst
2381 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak