Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tal for international togtrafik (Generelt)

af UTJ, 8/9 2018, 07:30 (2050 dage siden) @ Scharfenberg

Det er med en rejsetid Kbh./Aarhus-Hamborg på 4:30. Hvad tror du, der sker, når rejsetiden reduceres til 3:00 eller 2:30? Passagertallet stiger.

.
Det kommer an på tilgængeligheden og prispolitikken. Men det er rigtigt at satse, for alene det at udbuddet stiger skal nok få flere ombord.

Det vil nok være godt hvis man i samme moment kigger meget til andres måder at vise priser på så DSB femstår mere attraktivt. Men strategisk (om de folkevalgte vil) er det klogt at DSB at kunne køre til Hamborg fremover, for det er trekanten Århus-København-Hamborg som vil bære fjerntrafikken om blot ti år.

Desuden skulle DSB presse hårdt for at få gennemført den immunisering Bdk nægter mellem Fredericia og Århus, sådan at fjerntrafiksystemet hurtigt muligt kommer til at hænge sammen med haste-elektrificering af det manglende. Afgange med høj kapacitet mellem Århus og København på attraktive tidspunkter er hvad DSB skal leve af i fremtiden hvis man skal overleve. Her passer ellok med diverse vogne imellem faktisk også rigtig godt, men man vil blive udfordret.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak