Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forringelser på Kystbanen (Generelt)

af Peer Dejgaard, 11/9 2018, 20:54 (2026 dage siden)

Nedenstående er spørgsmål til jer, som forhåbentlig kan besvare dem.
1. Er det korrekt at togene fra Nivå skal køre til Holbæk/Kalundborg?
2. Er ovennævnte korrekt, vil vi så vende tilbage til fortiden med diesellokomotiver?
3. Er det korrekt, at driften på Nivå togene fremover vil være halvtimes drift?
4. Er det korrekt, at ingen danske tog vil køre til Kastrup lufthavn?
5. Er ovennævnte korrekt skal vi så enten skifte til Metro på Nørreport, hvor man så skal tage elevatoren fra Kystbane perronen, derefter gå 150 m på jorden i sne og slud hen til elevatoren ned til Metroen eller skifte til det svenske tog på Østerport?
Som jeg ser det ville størstedelen af disse problemer blive løst ved at etablere en Hovedbanegård II (jeg skal lige bemærke, at det ikke var min ide, men den blev fremført af en af Ingeniørens læsere for nogle år siden). Dette skulle gores ved at etablere en platform oven på det meget store jernbaneareal der ligger mellem Hovedbanegården og Dybbøls bro.
Det væsentligste problem flaskehalsen i Nørreport tunnellen kunne blive løst, idet alle tog, der ikke har noget at gøre på den nordlige side af tunnellen, stoppede og vendte på Hovedbanegården II dvs tog fra Sverige, Holbæk/Kalundborg, Rødby, Jylland/Fyn ikke skal igennem tunnelen. Og tænk hvad det kunne betyde for forureningen for den forsvinder vel ikke foreløbig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak