Samdrift på jernbanerne (Sjælland) (Generelt)

af Peter Christensen, torsdag 13. september, 2018, 10:26 (36 dage siden) @ mhv_vsvt

- Og jow det er ny væske på ældre flasker, for der har været direkte tog fra Nykøbing Sj. til København - men dette ophørte pga. BaneDanmarks alt for høje krav til sikkerhed der skulle sættes i togene der skulle befare strækningen mellem Holbæk og København - der var undersøgelser fremme om at udstyre de 3 1997 IC2ere Lokaltog havde i Holbæk da de kom til banen i 1997 men det ville koste 1 mill. pr styk! at gøre dem klar til direkte drift den gang.

Et ATC anlæg koster en million-krone-seddel.....hertil indbygning og godkendelsescirkus (som nok var noget mindre i 90'erne sammenlignet med nu)
Hvis du vil kører uden ATC, så mener jeg at det er højest 60 km/t og det giver ikke mening for persontog (andet end veterantog).
Kort efter at ATC blev krav mener jeg at hastigheden uden virksom ATC var højere, men det blev ændret (men spørg ikke hvornår).
Men sjovt at se ATC beskrevet som "alt for høje krav".
Det må vel betyde at du vil argumentere for at ATC er/var en skidt idé og at det nye signalsystem også er en skidt idé?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen