Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingeniøren, artikel om "Danmarks spritnye jernbane" (Generelt)

af SvendD, 18/9 2018, 12:10 (2045 dage siden) @ Svend

To tog i timen - mon ikke det også skyldes at afstanden mellem sporene er reduceret i forhold til UIC-norm (der spares ca ½ meter så vidt jeg husker) - hvilket gør at IC3 ikke må mødes med høj hastighed, da vognkassen stresses af trykbelastningen (hvilket også er den reelle årsag til at alle togsæt maks må køre 140 km/t i Storebæltstunnelen)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere
DSB MY1125

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak