Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nemmere kollektiv trafik! (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 20/9 2018, 10:22 (2007 dage siden) @ andersj

Den største trussel mod DSB og togtrafikken pt. er Banedanmark. Det er Banedanmark der bestemmer alt - de bestemmer hvilke tog der skal have ETCS og de vil bestemme hvor Fremtidens Tog skal køre. Med Signal- og Elektrificeringsprogrammet er det Banendanmark der reelt styrer togtrafikken i Danmark frem til mindst 2030.

Jeg tror nu de begge, er lige gode om det.

DSB har en fordel i at projekterer sine problemer over på Banedanmark og Banedanmark har intet ansvar overfor togpassagerne. Måske løsningen er at sammenlægge begge 'firmaer', så den tid man bruge på at bekrige hinanden i stedet kunne bruges på at få togene til at køre til glæde for passagerne. Den nuværende opdeling har spillet fallit, det ser man med al tydelighed omkring f.eks. elektrificering og signal program.

Transportministeriet burde være den her holder begge i ørene. Det ser dog efterhånden ud til, at jo mere man slås indbyrdes, jo bedre passer det ind i den politiske agenda, hvor Transportministeren helst ser både Banedanmark og DSB nedlagt, så al trafikken kan komme på landevejen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Jernbanebøger

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak